HIZLI İŞLEM

Üniversite Onaylı ve e-Devlet'te Sorgulanabilir Sertifikalı Eğitim Programları

MENÜ
Eğitim Sepetim {{sepetim.length}} 0
Sepetiniz (Toplam {{sepetim.length}} Ürün)
{{sepet.urun_adi}}
{{sepet.urun_toplam_fiyati}} ₺ {{sepet.urun_toplam_piyasa_fiyati}} ₺
{{sepet.urun_sayisi}} Adet
Aile Danışmanlığı Sertifika Programı

Aile Danışmanlığı Sertifika Programı

Yıldız Puanı
4.9
(528)
%47 İNDİRİM 2500 ₺ 4750 ₺
KALAN 2 Kontenjan
ÖN KAYIT OLUŞTUR
Aile Danışmanlığı Sertifika programı, ailenin temel problemlerinin ortadan kaldırılmasını sağlamak amacıyla geliştirilmiş bir alandır.

Aile Danışmanlığı Sertifika Programı Eğitim İçeriği

 

YENİ PROGRAM İÇİN ÖN KAYIT TOPLANMAKTADIR

 


Aile Danışmanı Nasıl Olunur, Aile Danışmanı Ne İş Yapar, Aile Danışmanlığı Eğitimi, Aile Danışmanlığı Sertifikası Nasıl Alınır, Kimler Aile Danışmanlığı Yapabilir , Aile Danışmanlığı Nedir ?

Aile danışmanlığı sertifika programı, toplumun temel yapı taşı olan ailenin daha sağlıklı, huzurlu ve mutlu olabilmesini sağlamak, aileyi oluşturan bireylerin problemlerini ana kaynağına inerek, bilimsel, kültürel ve psikolojik yönlerini araştırmak, bu problemleri ortadan kaldırılmasını sağlamak amacıyla geliştirilmiş bir alandır. 

Aile danışmanlığı eğitimi sertifika programı ailelerin yaşadıkları sorunları tespit eden çözümü için yöntemler geliştiren, bozulmuş aile sistemini onarmaya yönelik önlemler alan ve uygulamaya koyan, aile, birey veya çiftlere özel müdahale teknik ve stratejileri içeren hizmet sunan aile danışmanı meslek erbabını yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Aile toplumun en kutsal ve en temel yapı taşıdır. Aile; iletişimin, fizyolojik ihtiyaçların, sosyal ve kültürel değerlerin oluştuğu; bizlere doğduğumuz andan itibaren rehberlik eden ilk okulumuzdur. Aile karşılıksız sevgidir, emektir. Güçlü toplumlar ruhen ve bedenen sağlıklı bireylerin oluşturduğu ailelerden oluşur. Bireyler aileleri, aileler de toplum yapısını ve ruhunu oluşturur.

EN GENİŞ CANLI EĞİTİM MÜFREDATI ''620 SAAT''

Ödemenizi taksitli olarak gerçekleştirmek için aşağıda bulunan linke tıklayarak adımları izleyebilirsiniz. 

https://sanalposdpusem.dpu.edu.tr/egitim/aile7

 

Aile Danışmanı Sertifika Programına kayıt olan kişilere 1 adet eğitim hediye edilecektir.
Seçilebilecek 2 tane eğitim bulunmaktadır, bunlar;
1- Öğrenci Koçluğu ve Eğitim Danışmanlığı
2- Oyun Terapisi Sertifika Programı

Seçtiğiniz eğitimi kayıt olduktan sonra mailden gönderim yapacağınız kişisel evraklarınızla birlikte talep etmeniz gerekmektedir.

 

SINAV VE ÖDEVLER HAKKINDA DETAYLI BİLGİLENDİRME İÇİN TIKLAYINIZ

 

Aile Danışmanlığı İş İmkanları

Aile Danışmanı olabilmek için, ilgili lisans bölümlerini tamamladıktan sonra en az 450 saatlik Aile Danışmanığı Eğitiminin alınması ve Aile Danışmanığı Sertifikasına hak kazanılması gerekmektedir. Bu süreç tamamlandıktan sonra yapılabilecekler listesi ise şu şekilde;

•Aile danışmanının asil görevi ortaya çıkan problemlere yönelik aile fertlerini bir araya getirerek bu sorunları bir sonuca ulaştırmak, ve bu süreçte aile fertlerine destek olmaktır. Bu sorunların çözüm süresince gerekmesi durumunda Aile Danışmanının ifadesine başvurulabilir.
•Aile danışmanlarının iş olanakları kamu ve özel sektörde bulunmaktadır. 
•Eğitim sonrası alacağı sertifika ile açmaya hak kazanacağı Aile Danışmanlık Merkezinde Çalışabilirler,
•Aile Danışmanı ünvanı ile, Özel Aile Danışmanlık merkezlerinde çalışabilirler,
•Rehabilitasyon merkezlerinde,
•Kadın ve Aile Sağlığı Merkezlerinde,
•Kurumsal firmaların bünyesinde bulundurduğu Aile Danışmanlık Birimlerinde Görev Alabilirler,
•Özel Kliniklerde,
•Çocuk Esirgeme Kurumlarında,
•Psikolojik Destek Sağlayan Kurum ve Kuruluşlarda,
•Aile Mahkemelerinde vb. kurumlarda Aile Danışmanı olarak görev alabilecektir.

 

Aile Danışmanında Bulunması Gereken Özellikler Nelerdir ?

Zaman Yönetim Yeteneği,
İkna Kabiliyeti,
Doğru Telaffuz ve Türkçe'yi Güzel Kullanmak İletişimi Kuvvetlendirecektir,
Kriz Yönetiminden Kaçmamak, Gerekli Sorumluluğu Üstlenmek,
Gözlem ve Elde Edilen Sonuçları Raporlama Yeteneği,
Etkili İletişim ve Diksiyon,
Stres Yönetimini Doğru Şekilde Yönetmek
Meslek Etiğini Bilmek ve Etik Kurallarına Uygun Şekilde Davranmak Gibi Özellikler Aile Danışmanlarında Bulunmalıdır.




•Eğitimci kadromuz akademisyenler ve alanında uzman eğitimcilerden oluşmaktadır.
Tüm işlemler online olarak gerçekleşecektir, sınav programı da online olacaktır.
https://uzaktanegitimdpusem.dpu.edu.tr/uz/sinav


Aile Danışmanlığı Sertifika Programına Üniversite Güvencesiyle kontenjan dolmadan en uygun fiyat üzerinden katılım sağlamak için acele edin. 

Eğitmen Kadrosu;
Doç. Dr. Eray ACAR
Doç. Dr. Mustafa EKŞİSU
Dr. Öğr. Üyesi Murat BARTAN
Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan ÇELİK
Dr. Öğr. Üyesi Esra IŞIK
Dr. Öğr. Üyesi Nizamettin AYDIN
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep HİÇDURMAZ
Psk. Dnş. Dr. Özlem GÜNDÜZ
Öğr. Gör. Salih KALKAN
Psk. Rabia Şiba ÇINAR
Psk. Dnş. - Aile Dnş. Şevket ŞİMŞEK
Psk. Dnş. - Aile Dnş. Mehmet BİÇER
Psk. Dnş. - Aile Dnş. Emrah KÖSEOĞLU
Aile Danışmanı İsmail BAŞBUNAR

GERÇEK KİŞİLER VE ÖZEL HUKUK TÜZEL KİŞİLERİ İLE KAMU KURUM VE KURULUŞLARINCA AÇILACAK AİLE DANIŞMA MERKEZLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK İÇİN TIKLAYINIZ

 

Başvuru Şartları


Sosyal Hizmet, Psikoloji, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Sosyoloji, Tıp, Hemşirelik ve Çocuk Gelişimi alanlarının birinden lisans mezunu olanlar ve mezun olabilecek düzeyde olanlar programa başvurabilir. İlgili bölümlerin öğrencileri ıslak imzalı taahütname ile programa katılabilirler. Yüksek Lisans Bölümleri de programa başvuru yapabilmektedir.

DERS ADI

AİLE HUKUKU

ÇOCUK HUKUKU

PDR GİRİŞ / İLKE VE TEKNİKLERİ

ÇOCUK VE YETİŞKİN PSİKOLOJİSİ

EVLİLİK ÖNCESİ PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK

BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ

EVLİLİK VE EVLİLİK SÜREÇLERİ

AİLE DANIŞMANLIĞI KURAMLARI

AİLE SOSYOLOJİSİ

AİLE İÇİ İLETİŞİM

ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ

AİLE SAĞLIĞI VE CİNSELLİK

AİLE İÇİ ŞİDDET, TRAVMA VE ÇOCUK İSTİSMARI

AİLE TERAPİSİ

DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI

KRİZE MÜDAHALE

CANLI VAKA UYGULAMASI

VAKA ANALİZİ

VAKA SONUÇLANDIRILMASI

SÜPERVİZYON

(Dumlupınar Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi gerekmesi durumunda eğitimin bazı günlerinde tarih ve saat değiştirme hakkını saklı tutar.)

Örnek Sertifika ; 


Örneği verilen belgede ''Örnek'' olarak bildirilen eğitim başlığı programlara göre değişiklik göstermektedir.

Eğitim Sonunda ; Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Onaylı Sertifika Sahibi Olacaksınız. Belgeler Tarafınıza Yurtiçi Kargo ile alıcı ödemeli olarak eğitim süreniz bittikten sonra EN GEÇ 20 iş günü içerisinde kargoya teslim edilecektir.

 

 

Aile Danışmanlığı Eğitimi Kazanımları

Sertifika almaya hak kazanmış kişiler Özel Aile Danışma Merkezi açabilecekleri gibi Özel Aile Danışma Merkezlerinde de çalışabilirler.

04.09.2012 tarihli 28401 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "Gerçek Kişiler ve Özel Hukuk Tüzel Kişileri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca Açılacak Aile Danışma Merkezleri Yönetmeliği" kapsamında, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı denetimi ve izni ile açılacak özel veya kamu aile danışma merkezlerinin personel ve hizmet standardı, etik kuralları, ücret tarifeleri, açılması ve kapatılması işlemleri, faaliyetleri, denetimleri ve diğer hususlara ilişkin usul ve esasları düzenlemektedir.


Bu merkezlerde aile danışmanlığı hizmetlerini yürütmek üzere bu yönetmelikte belirtilen eğitimi tamamlamış personel aile danışmanı olarak istihdam edilebilmektedir. 

-Aile sistemi içerisinde işlev bozulmalarına neden olan, aile ve bireylerin, bireysel gelişimlerini ve yetiştirilmelerini olumsuz yönde etkileyen, aile yaşam döngüsü ve gelişimsel farklılıklar ile eşler arasında ilişki ve iletişim sorunlarına yol açan, anne baba olarak rol ve sorumluluklarını sağlıklı bir biçimde yerine getirmelerini güçleştiren ve aile üyelerinin psiko-sosyal ve ekonomik yapılarını tehdit eden sorunların oluşmadan önce engellenmesi ve ortaya çıkan sorunların çözümlenmesinde birey ve aile ile çalışmak,
-Kişilerin içinde geliştikleri veya işlevlerini yerine getirdikleri aile sistemini veya ilişkide bulundukları diğer sosyal çevreyi değerlendirmeye dayanan ve bu anlayıştan yola çıkarak bireylere, çiftlere veya ailelere sorunlarının çözümüne dönük değişim ve gelişime yönelik hizmetler sunmak,
-Aile üyelerinin oturumlardaki etkileşim sürecinin içeriğini raporlaştırmak,
-Aile kurma niyetinde olan bireylere rehberlik ve danışma hizmetleri vermek,
-Anne ve babaların çocuk eğitiminde daha bilgili olması, bu bilgilerini hayata geçirmesi, çocuğuyla ve eşiyle ilişkisini geliştirmesi için anne ve babalara yönelik çalışmalar gerçekleştirmek,
-Boşanma öncesinde ailelere psiko-sosyal süreç ve dinamikleri de dahil ederek arabuluculuk hizmetleri planlamak ve uygulamak,
-Boşanmış bireylere ve çocuklarına bu durumdan olumsuz etkilenmemeleri için boşanma sonrası uyum programları planlamak ve uygulamak,
-Tek ebeveynli ailelere danışmanlık ve destek hizmeti vermek,
-Aile içi şiddetin önlenmesine yönelik rehberlik ve danışmanlık hizmetlerini vermek,
-Gerektiğinde aile üyelerini ihtiyaçlarına yönelik olarak ruh sağlığı ve hastalıkları hizmeti veren kurum ve kuruluşlara yönlendirmek.
Kişilerin içinde geliştikleri veya işlevlerini yerine getirdikleri aile sistemini veya ilişkide bulundukları diğer sosyal çevreyi değerlendirmeye dayanan ve bu anlayıştan yola çıkarak bireylere, çiftlere veya ailelere sorunlarının çözümüne dönük değişim ve gelişime yönelik hizmetler sunmak,
-Aile içi şiddetin önlenmesine yönelik rehberlik ve danışmanlık hizmetlerini vermek,
-Gerektiğinde aile üyelerini ihtiyaçlarına yönelik olarak ruh sağlığı ve hastalıkları hizmeti veren kurum ve kuruluşlara yönlendirmek.

Eğitim Süreci

•Tüm işlemler online olarak gerçekleşecektir, sınav programı da online olacaktır. 
•Eğitim tekrarları, eğitim süresi boyunca ulaşılabilir olacaktır. Tekrarlar 48 saat içerisinde sisteminize eklenecektir.
•Eğitimin sonunda test usulü sınav yapılacaktır. 
•Yapılacak olan sınav karma olacak olup tüm konuları içerisinde barındıracaktır.
•Sınav programı online olarak gerçekleşecektir.
•Yapılacak olan sınav 80 soru olacaktır.
•Sınav süresi 150 dakikadır.
•Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecektir.
•Yapılacak olan sınavdan en az %60 başarılı olunması gerekmektedir. 
•Kursiyer %60 başarının altında kalması durumunda ödevlerden %100 başarılı olsa dahi başarılı sayılmayacaktır.
•Genel not ortalamasının tespiti için yapılacak olan sınav notunun %40'ı ile ödevlerin toplam not ortalamasının %60'ı hesaplanıp genel not ortalamanız tespit edilecektir.
Kursiyerin genel not ortalaması 60 ve üzerinde ise  başarılı değil ise başarısız kabul edilecektir. (Sınavdan alınacak puan 60 ve üzeri olmak zorundadır)
•Sınava en fazla 3 defa girme hakkı bulunmaktadır.  

•Yapılacak olan 1. sınavdan başarısız olunması halinde;

•Yeniden tarihi belirlenerek katılımcılarla paylaşılacak olan 2. sınavın başvurusu ücretsiz olacaktır.
•Yapılacak olan ilk sınavdan başarısız olan katılımcı, 2. sınava ücretsiz giriş yapabilecektir.
•En fazla 3 defa sınava girme hakkı bulunmaktadır.  

Yapılacak 2. sınavda da başarısız olunması durumunda;

•Katılımcının 30 günlük tekrar dersi alması zorunludur.(bant kayıt) Sürecin ardından 150 ₺ ek ödeme yapılarak 3. sınava girmeye hak kazanılacaktır.
•Yapılan 3 sınavdan da başarısız olan katılımcı eğitim hakkını kaybetmekte ve başarısız olarak kabul edilmektedir.

Yapılacak 3. sınavda da başarısız olunması durumunda;

Başarısız olan katılımcı eğitim hakkını kaybetmekte ve başarısız olarak kabul edilmektedir.

•SINAVDAN BAŞARILI OLAN KATILIMCI, 2. VEYA 3. SINAVA KATILIM SAĞLAYAMAZ. EĞİTİM PROGRAMINI BAŞARILI OLARAK BİTİRMİŞ SAYILIR VE BELGELENDİRME SÜRECİNE GEÇİLİR.

Eğitime Kimler Katılabilir

 

Aile Danışmanlığı Yönetmeliği Resmi gazetenin 4 Eylül 2012 tarihli sayısında yayımlandı. Bu eğitime başvurabilecek meslek grupları Sosyal Hizmet, Çocuk Gelişimi, Psikoloji, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Hemşirelik, Tıp ve Sosyoloji Mezunlarıdır. Yüksek Lisans Bölümleri de programa başvuru yapabilmektedir. Bu bölümlerden mezun ve mezun olacak durum da olanlara aile danışmanı olma yolunu açan yönetmeliğe göre 300 saati teorik, 120 saati uygulamalı eğitim, 30 saati de süpervizyon olmak üzere toplamda en az 450 saatlik eğitim süresi yönetmelikle belirlenmiştir. 

İlgili bölümlerin öğrencileri ıslak imzalı taahütname ile programa katılabilirler.

 

Başvuru sırasında sizden istenen,


Lisans Diploması veya Öğrenci Belgesi , Nüfus Cüzdanı(Ehliyet-Pasaport vs.) , Vesikalık Fotoğraf (1 adet)

dpusem@dpu.edu.tr mail adresine yönlendirmeniz gerekmektedir.

Nasıl Katılırım?


'Sepete Ekle" butonuyla kaydınızı tamamlayabilirsiniz. Sistem sizi yönlendirmektedir. Ödeme işleminizi Banka/Kredi Kartı ile veya Havale/EFT yöntemiyle tamamlayabilirsiniz. 

 

BAŞVURU SÜRECİ


•Katılımcılar Dünyanın her yerinden katılabilir.
•Eğitim başlangıç ve bitiş tarih aralığında tüm ders videoları açık olup, eğitimleri istediğiniz gün ve saatte 7/24 izleyebilirsiniz.
•Ödeme işleminiz kredi kartı veya banka hesabından gerçekleştirebilirsiniz.
•Ödeme işlemini banka hesabı ile gerçekleştirmeniz durumunda ad, soyad, eğitim adı ile birlilte dekontunuzu dpusem@dpu.edu.tr adresine mail olarak iletmeniz gerekmektedir.
•Ödemesi Yapılmayan Başvuru Kabul Edilmeyecektir.

Banka Hesap Bilgilerimiz

Türkiye Halk Bankası A.Ş.
Şube Kodu: 9527
Hesap Numarası: 44000014
IBAN: TR730001200952700044000014
Alıcı Adı: KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ (SIĞDIĞI KADAR YAZINIZ)
 

İLETİŞİM

•0274 443 18 59
Whatsapp Danışma Hattımız: 0 546 977 15 16
•0274 443 18 51
•0274 443 18 55
•0274 443 18 56
•0274 443 18 58
dpusem@dpu.edu.tr

 

YÖNETMELİK

 

4 Eylül 2012 SALI

Resmî Gazete

Sayı : 28401

YÖNETMELİK

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığından:

GERÇEK KİŞİLER VE ÖZEL HUKUK TÜZEL KİŞİLERİ İLE KAMU KURUM

VE KURULUŞLARINCA AÇILACAK AİLE DANIŞMA

MERKEZLERİ YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1  (1) Bu Yönetmeliğin amacı, gerçek kişiler ve özel hukuk tüzel kişileri ile kamu kurum ve kuruluşlarınca açılan aile danışma merkezlerinin personel ve hizmet standardı, etik kuralları, ücret tarifeleri, açılmasıve kapatılması işlemleri, faaliyetleri, denetimleri ve diğer hususlara ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2  (1) Bu Yönetmelik, gerçek kişiler ve özel hukuk tüzel kişileri ile kamu kurum ve kuruluşlarınca açılan aile danışma merkezlerini kapsar.

Dayanak

MADDE 3  (1) Bu Yönetmelik, 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanununun 4 üncümaddesinin birinci fıkrasının (a) bendi, 34 ve 35 inci maddeleri ile 3/6/2011 tarihli ve 633 sayılı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinin birinci fıkrasının (b), (h) ve (ı) bentleri ile 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4  (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Açılış izin belgesi: Merkezin bu Yönetmeliğe uygun olduğuna ve faaliyet gösterebileceğine dair il müdürlüğü tarafından düzenlenen ve valilik tarafından onaylanan belgeyi,

b) Aile danışmanı: Merkezde aile danışmanlığı hizmetlerini yürütmek üzere bu Yönetmelikte belirtilen eğitimi tamamlamış personeli,

c) Aile danışmanlığı: Aile bireylerinin içinde geliştikleri veya işlevlerini yerine getirdikleri aile sistemini veya ilişkide bulundukları diğer sosyal çevreleri değerlendirmeye dayanan ve bu anlayıştan yola çıkarak bireylere, çiftlere veya ailelere sorunlarının çözümüne dönük değişim ve gelişime yönelik özel teknik ve stratejileri içeren hizmeti,

ç) Aile danışma merkezi: Ailenin gelişmesi ve güçlenmesi için; bireylerinin katılımcı, üretken, kendine yeterli hale gelmesi ve sorun çözme kapasitelerinin geliştirilmesi amacıyla koruyucu, önleyici, eğitici, geliştirici, rehberlik ve rehabilite edici hizmetler veren kuruluşları,

d) Bakan: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanını,

e) Bakanlık: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığını,

f) Denetim ve inceleme ekibi: Aile Danışma Merkezlerine açılış izni verilmesinde bu Yönetmelikteki şartlarıtaşıyıp taşımadıklarının, açılış izni verildikten sonra ise faaliyetlerinin bu Yönetmeliğe ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine uygun olup olmadığının gerektiğinde incelenmesi ile bunların açılmaları, denetlenmeleri, değerlendirilmeleri ve kapatılmaları ile ilgili tavsiye kararları almak üzere İl Müdürlükleri tarafından oluşturulan ekibi,

g) Genel Müdür: Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürünü,

ğ) Genel Müdürlük: Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğünü,

h) İl müdürlüğü: Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünü,

ı) Kamu kurum ve kuruluşları: Bakanlık dışında kalan ve kendi kuruluş kanunlarına göre, Aile Danışma Merkezi açma ve bu hizmeti sunma konusunda görev ve yetkisi bulunan kamu kurum ve kuruluşlarını,

i) Kurucu: Aile Danışma Merkezi faaliyeti göstermek üzere açılış izin belgesi alan gerçek kişi, kamu ve özel hukuk tüzel kişilerini,

j) Merkez: Aile Danışma Merkezini,

k) Merkez Müdürü: Merkezin idari, mali ve teknik tüm işleri ile hizmet sunumundan birinci derecede sorumlu kişiyi,

l) Meslek Elemanı: Merkezde bu Yönetmelik kapsamında belirtilen nitelikleri taşıyan ve hizmetleri yürüten personeli,

m) Süpervizyon: Bireyler ve ailelerle uygulama yapan aile danışmanı ve meslek elemanlarının uygulamalarınıve mesleki müdahalelerini daha deneyimli bir aile danışmanı ile işbirliği içinde yönetme sürecini,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Merkezin Açılışı, Devir, Nakil, Personel Değişikliği, Denetim ve İnceleme Ekibi

Açılış başvurusu

MADDE 5  (1) Merkez açmak isteyen gerçek kişiler ile özel hukuk tüzel kişileri ve kendi kuruluşkanunlarında merkez açma yetkisi bulunan kamu kurum ve kuruluşları, bu Yönetmelikte istenen belgeleri iki nüsha halinde hazırlayarak yazılı olarak il müdürlüğüne başvurur.

Açılış başvurusunda istenecek belgeler

MADDE 6  (1) Kurucu olacak gerçek kişiden, kamu ve özel hukuk tüzel kişilerinden aşağıdaki bilgi ve belgeler istenir:

a) Gerçek kişi için T.C. kimlik numarası beyanı, özel hukuk tüzel kişisi için vergi kimlik numarası beyanı,

b) Merkezin adı, adresi ve telefon numarası,

c) Merkezin bu Yönetmeliğe uygun olarak belirlenmiş amacı, merkez müdürü yerine kimin vekalet edeceği, çalışma gün ve saatleri, ilk görüşme, danışmanlık seansları, vaka tartışma toplantıları, meslek elemanlarının yararlanacağı mesleki yönlendirme çalışmaları, personelin nitelik ve görevleri ve belirtilmesi istenen diğer hususlarıgösteren iç hizmet yönergesi,

ç) Tüzel kişinin sermaye şirketi olması hâlinde göstereceği temsilciden, temsilcinin hissedarlar arasından olduğunu ve şirketi temsile yetkili olduğunu gösterir noterden tasdikli belgenin aslı veya idarece onaylı örneği ve karar örneği,

d) Tüzel kişinin dernek veya vakıf olması hâlinde göstereceği temsilciden, dernek yönetim kurulu üyesi veya vakıf mütevelli heyeti üyesi olduğunu ve tüzel kişiliği temsile yetkili olduğunu gösterir belge ve karar örneği, merkezin açılışının vakıf senedi/dernek tüzüğünde yer aldığını gösterir belge,

e) Tüzel kişinin şirket olması hâlinde, şirket ilanının yayımlandığı ve merkezin açılışının faaliyetleri kapsamında olduğunu gösterir ticaret unvanı, ticaret sicil numarası, kayıtlı olduğu ticaret sicil memurluğunun adının beyanı (şirketin kuruluş sözleşmesinin yayımlandığı ticaret sicil gazetesi 1/10/2003 tarihinden önce yayımlanmış ise ticaret sicil gazetesinin aslı veya idarece onaylı örneği) vergi kimlik numarası ile bağlı bulunduğu vergi dairesinin adının beyanı ve imza sirküleri,

f) Kamu/özel hukuk tüzel kişi temsilcisinin, açılış başvurusu yapmaya yetkili olduğuna ilişkin belge,

g) Gerçek kişi için adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyan.

(2) Merkezde çalışacak merkez müdürü için aşağıdaki belgeler istenir:

a) T.C. kimlik numarası beyanı,

b) Adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyan,

c) Kurucu ile merkez müdürünün aynı kişi olmaması halinde, 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu hükümlerine uygun olarak kurucu ile merkez müdürü arasında düzenlenmiş iş sözleşmesi.

(3) Merkezde çalıştırılacak personel için aşağıdaki belgeler istenir:

a) T.C. kimlik numarası beyanı,

b) Kurucu ile personel arasında İş Kanunu hükümlerine uygun olarak düzenlenmiş iş sözleşmesi,

c) Öğrenim durumunu gösterir belgenin aslının ibrazı üzerine il müdürlüğünce onaylanan örneği,

ç) Merkezde çalışacak aile danışmanı ve meslek elemanlarının, 14 ve 15 inci maddelerdeki nitelikleri taşıdığını gösterir belgenin aslının ibrazı üzerine il müdürlüğünce onaylanan örneği,

d) Adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyan,

e) Çalışacak kişinin yabancı uyruklu olması halinde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından alınan çalışma izni belgesi ile pasaport örneği.

(4) Merkezin hizmet vereceği binaya ait aşağıdaki belgeler istenir:

a) Tapu senedi veya kira sözleşmesi örneği,

b) İskân raporu örneği,

c) Merkezin, bir apartman katında veya toplu konut alanlarındaki müstakil bir binada hizmete açılması halinde yönetim planında belirtilen yetkiye dayanılarak apartman veya toplu konut yöneticilerinden alınacak izin belgesi,

ç) Merkezin tüm yerleşimini ve kullanım amacını gösterir kroki,

d) Yangın güvenliği yönünden yeterli olduğuna ilişkin itfaiye müdürlüğünden alınacak rapor,

e) Binada ve merkezde engellilerin ulaşımını kolaylaştıracak önlemlerin alındığına ilişkin kurucunun ayrıntılıyazılı beyanı,

f) Deprem güvenliği yönünden ilgili kurum veya kuruluşlardan alınacak rapor.

Kurucu ve sorumlu müdürde aranan genel şartlar

MADDE 7  (1) Kurucu olacak gerçek kişide ve merkez müdürü olacak kişilerde aşağıdaki şartlar aranır:

a) Türk vatandaşı olmak,

b) Medeni hakları kullanma ehliyetine sahip olmak,

c) 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak.

Açılış izni

MADDE 8  (1) İl müdürlüğü başvuru dosyasını beş gün içinde inceler. Dosyada eksiklik veya uygunsuzluk bulunması halinde durum ilgiliye tebliğ edilir.

(2) Başvuru dosyasında eksiklik bulunmaması halinde dosya, denetim ve inceleme ekibine havale edilir. Merkez, denetim ve inceleme ekibi tarafından dosyanın havalesinden itibaren on gün içinde yerinde incelenir ve rapor düzenlenerek il müdürlüğüne teslim edilir.

(3) Yapılan inceleme sonucunda açılmasında bir sakınca bulunmayan merkeze, il müdürlüğünün teklifi valiliğin onayı ile ek-1'de yer alan açılış izin belgesi; merkez müdürü adına ek-2'de yer alan sorumlu müdürlük belgesi düzenlenir. Açılış izin belgesinin ve sorumlu müdürlük belgesinin birer örneği bilgi için Genel Müdürlüğe ve ilgili defterdarlığa gönderilir.

(4) Merkezde yapılan incelemede eksiklik veya uygunsuzluk tespit edilmesi durumunda bunların tamamlanması veya giderilmesi konusunda düzenlenen inceleme raporu sonucu, başvuru sahibine yazılı olarak bildirilir. Eksikliğin veya uygunsuzluğun giderildiğinin başvuru sahibi tarafından, il müdürlüğüne yazılı olarak bildirilmesinden itibaren birinci fıkra hükümleri uygulanır.

Devir, nakil ve personel değişikliği

MADDE 9  (1) Aşağıdaki hallerde aranan belgeler iki nüsha olarak hazırlanır ve il müdürlüğüne teslim edilir:

a) Merkezin bir başka kişi ya da kuruluşa devri halinde, özel hukuk tüzel kişileri için 6 ncı maddenin birinci fıkrasının (f) bendinde belirtilen belgelerle birlikte durumlarına göre (ç), (d) veya (e) bentlerinde belirtilen belgeler; gerçek kişiler için (a) ve (g) bentlerinde belirtilen belgeler,

b) Merkezin hizmet binasının değişikliği halinde 6 ncı maddenin dördüncü fıkrasında belirtilen belgeler,

c) Merkez personelinden birinin ayrılması halinde, merkez müdürünce en geç beş işgünü içinde il müdürlüğüne durum bildirilir ve otuz gün içinde yeni alınacak personel için 6 ncı maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen belgeler.

(2) Devir ve nakil durumunda 8 inci maddeye göre açılış izin onay belgesi yenilenir.

Merkez müdürüne vekâlet ve merkez müdürünün görevden ayrılması

MADDE 10  (1) Merkez müdürünün izinli/sağlık izinli olacağı ya da görevden ayrılacağı durumlarda yerine vekâlet edecek meslek elemanı veya aile danışmanı başvuru sırasında verilen iç hizmet yönergesinde belirtilir.

(2) Merkez müdürünün görevden ayrılması halinde en geç on beş iş günü içinde yeni merkez müdürügörevlendirilir ve yeni merkez müdürü için 6 ncı maddenin ikinci fıkrasında belirtilen belgeler il müdürlüğüne teslim edilir.

Denetim ve inceleme ekibi

MADDE 11  (1) Denetim ve inceleme ekibi; il müdür yardımcısı başkanlığında, psikoloji, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, sosyal hizmet, çocuk gelişimi ve eğitimi, sosyoloji, hemşirelik, tıp, öğretmenlik alanlarından birinde asgari dört yıllık lisans eğitimini tamamlamış personel arasından seçilecek üç kişiden oluşur.

(2) Denetim ve inceleme ekibinde yer alan üyelerin,  inceleme ve denetimi yapılacak merkezin kurucu ve diğer çalışanları ile üçüncü derece de dâhil olmak üzere kan veya kendisini oluşturan evlilik bağı ortadan kalkmış olsa dahi kayın hısımlığı ilişkisinin olmaması gerekir.

(3) Denetim ve inceleme ekibi, onayda belirtilen üyelerin salt çoğunluğu ile karar alır. Denetim ve inceleme ekibinin kararları, tutanak haline getirilir ve üyelerce imzalanır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Merkez Çalışanları, Çalışanların Eğitimi, Nitelikleri, Görev, Yetki ve Sorumlulukları

Merkez çalışanları

MADDE 12  (1) Merkez açılabilmesi için, farklı lisans programlarından mezun en az bir aile danışmanı ve bir meslek elemanı ile büro, teknik ve temizlik işlerini yürütecek en az bir personelin bulunması gerekir.

(2) Merkezler, ihtiyaç durumuna göre zorunlu personele ek olarak sağlık, hukuk ve benzeri konularda danışmanlık hizmetlerini yürütecek personel çalıştırabilir veya bu konularda hizmet satın alabilirler.

(3) İl müdürlüğünce onaylanan aile danışmanı dışında, herhangi bir kişi aile danışmanı olarak çalıştırılamaz.

Merkez müdürü

MADDE 13  (1) Merkezlerde bu maddede tanımlanan görevleri yapmak üzere tam zamanlı olarak çalışan bir merkez müdürü bulunur. Bu kişiler merkez dışında başka bir yerde herhangi bir unvan ya da sıfatla çalışamazlar. Merkez müdürleri meslek elemanlarından veya aile danışmanları arasından görevlendirilir.

(2) Merkez müdürünün görevleri:

a) Merkezin açılış ve işleyişi ile ilgili her türlü işlemleri yürütmek,

b) Merkezde sunulacak tüm hizmetlerin standartlara uygun verilmesini ve sürdürülmesini sağlamak, gerekli içdenetimleri yürütmek,

c) Merkezde sunulacak tüm hizmetleri planlayarak çalışmaları düzenlemek,

ç) Denetim sırasında yetkililere gereken bilgi ve belgeleri sunmak ve denetime yardımcı olmak,

d) Şirket ortaklarında ve personele ilişkin değişiklikleri on beş gün içinde il müdürlüğüne bildirmek,

e) Merkezin personele ilişkin işlemleri ile idari, mali ve teknik tüm işlerini ilgili mevzuat doğrultusunda yürütmek,

f) İdari görevlerinin yanı sıra mesleğinin gerektirdiği çalışmaları yapmak.

(3) Merkez müdürü, görevinden ayrılmak istediğinde veya kurucu tarafından iş akdinin feshedilmesi istenildiğinde fesihten önceki on gün içinde bu durum yazılı olarak il müdürlüğüne bildirilir.

Aile danışmanının eğitimi ve nitelikleri

MADDE 14  (1) Sosyal hizmet, psikoloji, sosyoloji, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, tıp, hemşirelik ve çocuk gelişimi alanlarından birinde en az dört yıllık lisans programlarından mezun olanlar, Milli Eğitim Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu veya üniversitelerden, biri tarafından uygun görülen en az üç yüz saati teorik ve en az otuz saati süpervizyon eşliğinde olmak üzere yüz elli saati uygulamalı toplam dört yüz elli saatlik aile danışmanlığıalanında bir eğitim programını başarıyla tamamladıktan sonra sertifika alanlar, aile danışmanı unvanı alabilir.

(2) Sosyal hizmet, psikoloji, sosyoloji, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, tıp, hemşirelik ve çocuk gelişimi lisans programlarını tamamladıktan sonra aile danışmanlığı alanında yüksek lisans veya doktora eğitimini tamamlamışolanlar aile danışmanı sayılır ve ayrıca bunlardan merkezlerde çalışmak için sertifika istenmez.

(3) Yükseköğretim kurumları dışında aile danışmanlığı eğitimi sertifika programı açmak isteyen kurum ve kuruluşlar Milli Eğitim Bakanlığından izin alırlar.

(4) Yükseköğretim kurumları dışında aile danışmanlığı sertifika programı eğitimini yürütecek kurum ve kuruluşlarda görev alacak eğiticilerde ulusal ve uluslararası standartta sertifikaya sahip ve aile danışmanlığıkonusunda en az beş yıl çalışmış olmak ya da aile danışmanlığı alanında yüksek lisans veya doktora programlarında eğiticilik yapmış olma şartı aranır.

Meslek elemanının eğitimi ve nitelikleri

MADDE 15  (1) Merkezde çalışacak meslek elemanları; tıp, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, sosyal hizmet, çocuk gelişimi, okul öncesi öğretmenliği, sosyoloji, aile ve tüketici bilimleri, hemşirelik, psikoloji alanlarından birinde asgari dört yıllık lisans programını tamamlamış olmalıdır.

(2) Milli Eğitim Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu veya üniversitelerin, biri tarafından uygun görülen en az seksen saati teorik ve kırk saati uygulamalı olmak üzere toplam yüz yirmi saatlik eğitim programını başarıyla tamamlayanlar ve/veya sertifikaya sahip olanlar meslek elemanı olabilir.

(3) Psikoloji, tıp, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, sosyal hizmet, çocuk gelişimi, okul öncesi öğretmenliği, sosyoloji, aile ve tüketici bilimleri, hemşirelik lisans programını tamamladıktan sonra bu alanların birinde yüksek lisans veya doktora eğitimini tamamlamış olanlar meslek elemanı sayılır ve ayrıca bunlardan merkezlerde çalışmak için sertifika istenmez.

(4) Yükseköğretim kurumları dışında meslek elemanı eğitimi sertifika programı açmak isteyen kurum ve kuruluşlar Milli Eğitim Bakanlığından izin alırlar.

(5) Aile danışmanı niteliklerini haiz olanlar meslek elemanı niteliklerini haiz sayılır.

Aile danışmanının görevleri

MADDE 16  (1) Aile danışmanının görev ve yetkileri şunlardır:

a) Aile sistemi içerisinde işlev bozulmalarına neden olan, aile ve bireylerin, bireysel gelişimlerini ve yetiştirilmelerini olumsuz yönde etkileyen, aile yaşam döngüsü ve gelişimsel farklılıklar ile eşler arasında ilişki ve iletişim sorunlarına yol açan, anne baba olarak rol ve sorumluluklarını sağlıklı bir biçimde yerine getirmelerini güçleştiren ve aile üyelerinin psiko-sosyal ve ekonomik yapılarını tehdit eden sorunların oluşmadan önce engellenmesi ve ortaya çıkan sorunların çözümlenmesinde birey ve aile ile çalışmak,

b) Kişilerin içinde geliştikleri veya işlevlerini yerine getirdikleri aile sistemini veya ilişkide bulundukları diğer sosyal çevreyi değerlendirmeye dayanan ve bu anlayıştan yola çıkarak bireylere, çiftlere veya ailelere sorunlarının çözümüne dönük değişim ve gelişime yönelik hizmetler sunmak,

c) Aile üyelerinin oturumlardaki etkileşim sürecinin içeriğini raporlaştırmak,

ç) Aile kurma niyetinde olan bireylere rehberlik ve danışma hizmetleri vermek,

d) Anne ve babaların çocuk eğitiminde daha bilgili olması, bu bilgilerini hayata geçirmesi, çocuğuyla ve eşiyle ilişkisini geliştirmesi için anne ve babalara yönelik çalışmalar gerçekleştirmek,

e) Boşanma öncesinde ailelere psiko-sosyal süreç ve dinamikleri de dahil ederek arabuluculuk hizmetleri planlamak ve uygulamak,

f) Boşanmış bireylere ve çocuklarına bu durumdan olumsuz etkilenmemeleri için boşanma sonrası uyum programları planlamak ve uygulamak,

g) Tek ebeveynli ailelere danışmanlık ve destek hizmeti vermek,

ğ) Aile içi şiddetin önlenmesine yönelik rehberlik ve danışmanlık hizmetlerini vermek,

h) Gerektiğinde aile üyelerini ihtiyaçlarına yönelik olarak ruh sağlığı ve hastalıkları hizmeti veren kurum ve kuruluşlara yönlendirmek.

Meslek elemanlarının görevleri

MADDE 17  (1) Meslek elemanları mesleğinin gerektirdiği tüm çalışmaları yerine getirmekle yükümlüdür.

(2) Meslek elemanlarının ortak görevleri şunlardır:

a) Sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler, eğitim çalışmaları ile merkezin tanıtımına yönelik hizmetleri organize etmek,

b) Merkezde yapılacak çalışmaları planlamak,

c) Mesleki çalışmalarına ilişkin kayıtları gizlilik esasına göre düzenli olarak tutmak, değerlendirmek ve saklamak,

ç) Görevlerini diğer meslek elemanları ile ekip çalışması ve süpervizyon esasına göre yürütmek.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Merkezin Fiziki Özellikleri, Çalışma Saatleri, Dış Tabela ve Tanıtımı

Fiziki özellikler

MADDE 18  (1) Merkezde aşağıda belirtilen bölümler bulunur:

a) Bekleme salonu: Seans ücretlerini gösteren belge, merkezin açılış onayı ile il müdürlüğünün telefon numaralarını gösteren belge, merkezin bekleme salonunun duvarlarında kolayca okunabilecek konumda asılı olur.

b) Görüşme odası: Merkezde en az iki görüşme odası bulunur, bu odaların bekleme odasına bitişik olmamasıya da ses yalıtımının yapılmış olması zorunludur.

c) Merkezde yönetici odası, çocuk odası, eğitim-toplantı salonu, tuvalet, mutfak, depo, arşiv ve benzeri bölümler bulunur.

Çalışma saatleri

MADDE 19  (1) Merkezlerin çalışma gün ve saatleri iç hizmet yönergesinde belirtilen şekilde uygulanır.

Dış tabela ve merkezin tanıtımı

MADDE 20  (1) Merkezlerin tabelaları ile basılı ve elektronik ortam materyallerinde, açılış izni belgesinde kayıtlı merkez ismi dışında başka bir isim kullanılamaz. Merkezlerin tabelalarında, basılı ve elektronik ortam materyallerinde aynı yazı karakterinde olmak şartıyla "özel" ibaresinden sonra açılış izni belgesinde belirtilen kuruluşismi yazılır. "Özel" ibaresi, merkezin isminde kullanılan yazı ile aynı ebat, punto ve karakterde olur.

(2) Merkezler; açılışı, hizmet alanları ve sundukları hizmetler ile ilgili konularda toplumu bilgilendirmek amacıyla tanıtım yapabilir ve ilan verebilir. Ayrıca aileleri ve bireyleri koruyucu, önleyici ve geliştirici nitelikte bilgilendirme  yapabilir. Ancak merkezler, mesleki etik kurallarına aykırı, insanları yanıltan, yanlış yönlendiren, talep oluşturmaya yönelik doğruluğu bilimsel olarak doğrulanmamış veya yerleşik metot haline gelmemiş uygulamalara dayalı tanıtım yapamazlar ve diğer merkezler aleyhine haksız rekabete neden olacak davranışlarda bulunamazlar.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Sunulacak Hizmetler, Ücret Tespiti

Sunulacak hizmetler

MADDE 21  (1) Merkezde ailelere yönelik psiko-sosyal hizmetler ile aile danışmanlığı hizmetlerinin yanısıra, görev alanıyla ilgili ücretsiz ve katılımı serbest olan seminer, konferans ve benzeri programları farklı aylarda yılda en az dört kez düzenlemek zorundadır. Ayrıca aile haftası gibi hizmet alanı ile ilgili özel gün kutlamalarına uyumlu programlar düzenlerler.

(2) Ücretsiz programlar, her yıl Ocak ayında merkez tarafından planlanarak hangi gün veya günlerde yapılacağı Şubat ayı sonuna kadar il müdürlüğüne yazılı olarak bildirilir. Program tarihinde bir değişiklik yapılmasıhalinde durum il müdürlüğüne on beş gün önceden yazılı olarak bildirilir.

(3) Ücretsiz düzenlenecek programlarda, uygun olması halinde mekân tahsisi konusunda il müdürlüğünün imkânlarından faydalanılabilir.

Ücret tespiti

MADDE 22  (1) Merkezde uygulanacak ilk görüşme ve seans ücretleri aşağıda belirtilen esaslara göre belirlenir:

a) Merkezde uygulanacak aile ve bireylere yönelik psiko-sosyal hizmetler ve aile danışmanlığında ilk görüşme ve seans ücretleri her mali yılın sonunda bir sonraki yıl için il düzeyinde kurulacak ücret tespit komisyonunca belirlenir.

b) Ücret tespit komisyonu, il müdürü veya il müdür yardımcısının başkanlığında, defterdarlık, il ticaret odası, büyükşehir olan illerde büyükşehir belediye başkanlığı, büyükşehir olmayan illerde ise il belediye başkanlığı ve il sağlık müdürlüğü temsilcileri ile olması halinde o ildeki merkezlerin içinden il müdürlüğü tarafından seçilen en fazla üç temsilciden oluşur.

c) Ücret tespit komisyonu, başkan dâhil en az beş üye ile toplanır ve kararlarını oy çokluğu ile alır.

ç) Komisyonda belirlenen ücret tarifesi, valiliğin onayından sonra yürürlüğe girer. Belirlenen tarife, mali yılbaşından itibaren uygulanır.

Ücret belgesi verme zorunluluğu

MADDE 23  (1) Alınan ücret karşılığında hizmet alanlara, 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun ilgili hükümleri gereğince düzenlenmiş belge verilir.

ALTINCI BÖLÜM

Diğer Hususlar, Denetim ve Kapatma

Diğer hususlar

MADDE 24  (1) Merkez kurucuları ile sorumlu müdürleri, aşağıda belirtilen hususlara uyarlar:

a) Merkezler açılış izin belgesi almadan faaliyet gösteremezler.

b) Açılış izin belgesine esas merkez binası haricinde, tamamen veya kısmen başka bir yer, aile danışma merkezi veya şubesi olarak kullanılamaz.

c) Açılış izin belgesine esas merkezde kurucu ile iş sözleşmesi imzalamayan meslek elemanı, izin alınmamışstajyer öğrenci ve bu Yönetmelik hükümlerine göre çalışma yetkisi bulunmayan personel çalıştırılamaz.

ç) Özel hukuk tüzel kişileri tarafından açılan merkezlerde bu Yönetmelik kapsamında yer almayan tüzel kişiliğe ait diğer faaliyetler yapılamaz.

d) Meslek elemanları mesleki formasyonu kapsamında sunduğu hizmetler dışında,  profesyonel sağlık görevlileri gibi hizmet sunumu yapamaz. Bu tür hizmet sunumundan doğan neticelerden kendisi ile birlikte, sorumlu müdür ve kurucu sorumludur.

e) Merkezde herhangi bir danışmanlık faaliyeti, yetkisi olmayan kişiler tarafından yapılamaz.

Denetim

MADDE 25  (1) Merkezler, 11 inci maddede yer alan denetim ve inceleme ekibi tarafından denetlenir. Şikâyet, soruşturma veya Bakanlık tarafından yapılacak olağan dışı denetimler hariç olmak üzere, olağan denetimler il müdürlüğünün planlaması ile denetim ve inceleme ekibi tarafından yılda en az bir kez yapılır.

(2) Denetimlerde ek-3'te yer alan denetim formu kullanılır. Denetim ile ilgili tespitler ve sonuçlar, müdürlüğe ait teftiş ve denetim defterine yazılır. Merkezdeki teftiş ve denetim defterine de gerekli kayıtlar düşülür.

(3) İl müdürlüğü, bu denetimlerde tespit edilen eksiklikler veya uygunsuzlukların denetim formunda gösterilen süreler zarfında giderilmesini, merkezin sorumlu müdürüne yazılı olarak bildirir. Verilen süre sonunda yapılacak denetimde, eksikliğin veya uygunsuzluğun giderilmediğinin ve devam ettiğinin tespiti halinde denetim formunda belirtilenlere göre işlem yapılır ve merkez müdürüne yazılı olarak bildirilir.

(4) Merkezde, denetim formundaki birden çok eksikliğin veya uygunsuzluğun bulunduğu aynı denetim sırasında tespit edilirse bunların giderilmesi için tanınacak süre ile giderilmediğinde uygulanacak faaliyet durdurma süresi denetim formunda gösterilen en uzun süredir.

Merkezin kapatılması

MADDE 26  (1) Merkezlerin kapatılmasında ek-3 denetim formundaki esaslar uygulanır. Merkezin kapatılması,  il müdürlüğünün teklifi ve valilik onayı ile gerçekleştirilir. Kapatılan merkezler sosyal güvenlik il müdürlüğüne, defterdarlığa ve Bakanlığa bildirilir.

(2) Merkezin kapatılması için kurucu tarafından bir dilekçe ile başvurulması halinde il müdürlüğünün teklifi ve valiliğin onayı ile kapatılır ve bu durum en geç on gün içinde Bakanlığa bildirilir.

(3) Kurucu, açılışta kendisine verilen ek-1'de yer alan açılış izin belgesi ile merkez müdürü adına ek-2'de yer alan sorumlu müdürlük belgesinin aslını on beş gün içinde il müdürlüğüne teslim etmek zorundadır.

(4) Kapatılan merkezlerin yeniden açılmak istenmesi halinde bu Yönetmelik hükümlerine göre yeni açılışişlemi yapılır.

YEDİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Hizmet teşekkür belgesi

MADDE 27   (1) Bir takvim yılı içinde merkeze yönelik olarak gerçekleştirilen olağan ve olağanüstüdenetimlerde, bu Yönetmelik hükümlerine uygunluğun tam olarak devam ettiğinin veya herhangi bir eksikliğin olmadığının tespit olunması kaydıyla, başarılı çalışmaları bulunan merkeze, başarılı çalışmalarını teşvik amacıyla valiliğin teklifi ile Bakanlıkça hizmet teşekkür belgesi verilebilir.

Kayıt ve arşiv

MADDE 28  (1) Merkeze başvuran kişiler için kayıt yapılması ve dosya açılması zorunludur.

(2) Merkezlerde tutulan kişisel bilgi, belge ve raporlar en az beş yıl saklanır.

Gizlilik ilkesi

MADDE 29  (1) Merkezlerde tutulan kişisel bilgi, belge ve raporlar ile merkezden hizmet alan kişilerin kimlik bilgileri ile yaşadıkları sorunlar ve öngörülen mesleki çalışmalarla ilgili bilgiler gizlilik ilkesine uygun olarak saklanır ve açıklanamaz. Konu ile ilgili genel hükümler saklıdır. Kayıt sisteminde ve mesleki yönlendirme çalışmalarında gizlilik ilkesine uyulur.

Yürürlükten kaldırılan yönetmelik

MADDE 30  (1)  25/2/2009 tarihli ve 27152 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Gerçek Kişiler ve Özel Hukuk Tüzel Kişileri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca Açılacak Aile Danışma Merkezleri Hakkında Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.

Geçiş hükmü

GEÇİCİ MADDE 1  (1) Daha önce açılmış merkezler, bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl içinde bu Yönetmelik hükümlerine uygun hale getirilir.

(2) Daha önce aile danışmanlığı ve meslek elemanlığı sertifikası olanlar, bu Yönetmelikte öngörülen eğitim sürelerini bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç yıl içinde tamamlar.

Yürürlük

MADDE 31  (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 32  (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı yürütür.

Tiyatro Terapi Sertifika Programı
Eğitim Önerimiz

Tiyatro Terapi Sertifika Programı

4.01
(53)
e-Devlet`te Sorgulanabilir Kamu ve Özel Sektörde Geçerli
500 ₺ 990 ₺
%49 İNDİRİM
Site ve Apartman Yöneticisi Eğitimi Sertifika Programı
Eğitim Önerimiz

Site ve Apartman Yöneticisi Eğitimi Sertifika Programı

4.84
(35)
e-Devlet`te Sorgulanabilir Kamu ve Özel Sektörde Geçerli
430 ₺ 790 ₺
%45 İNDİRİM
Yönetici Hemşire Geliştirme Eğitimi
Eğitim Önerimiz

Yönetici Hemşire Geliştirme Eğitimi

4.46
(56)
e-Devlet`te Sorgulanabilir Kamu ve Özel Sektörde Geçerli
690 ₺ 1350 ₺
%48 İNDİRİM
İletişimin Temel Dinamikleri ve Beden Dili Sertifika Programı
Eğitim Önerimiz

İletişimin Temel Dinamikleri ve Beden Dili Sertifika Programı

4.43
(33)
e-Devlet`te Sorgulanabilir Kamu ve Özel Sektörde Geçerli
440 ₺ 920 ₺
%52 İNDİRİM
Yorumlar (39)
An*****   Ku*****

7 sertifika mı veriliyor?

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Aile Danışmanlığı Eğitimi Sertifika programı tek belgeli bir programdır.

mi*****   *****

eğitim detaylarını daha açık yazabilir misiniz ne zaman başlayıp ne zaman bitecek tek sertifika mı harici sertifikalar da verilecek mi eğitim sonunda?

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Tüm detaylar sayfada yazmaktadır. Grupların açılışına göre eğitim tarihleri değişmektedir.

Se*****   Av*****

Aile danışmanlığı eğitim sertifikasının MEB.onaylı olmasıyla üniversite onaylı olmasında ki fark nedir bilgilendirir misiniz

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Aile danışmanlığı belgesini YÖK veya MEB'e bağlı kurumlar verebilir. Bir fark bulunmuyor.

Ş*****   Ç*****

Merhaba, eğitimler canlı mı yoksa önceden stüdyo ortamında çekilmiş videolar mi

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Merhaba, canlı yayın olarak eğitim devam edecektir.

Mi*****   Ki*****

Eğitim ücreti taksit yapılabiliyor mu

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Evet, 9 taksite kadar yapabilirsiniz.

MU*****   HA*****

uygulama sertifikası mı yoksa eğitim sertifikası mı

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Aile Danışmanı Sertifika programında , uygulayıcı olarak veya başka bir isimle sertifika hazırlanamaz. Tek belge hazırlanış şekli vardır. Aile Danışmanlığı Eğitimi diğer eğitimler gibi değildir. 300 saati teorik, 120 saati uygulamalı eğitim, 30 saati de süpervizyon olmak üzere toplamda 450 saatlik eğitim süresi yönetmelikle belirlenmiştir. Sertifika iletilmektedir.

De*****   *****

Merhaba belge uygulayıcı belge olarak mı geçiyor acaba

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Aile Danışmanı Sertifika programında , uygulayıcı olarak veya başka bir isimle sertifika hazırlanamaz. Tek belge hazırlanış şekli vardır. Aile Danışmanlığı Eğitimi diğer eğitimler gibi değildir. Sertifika iletilmektedir.

Be*****   *****

Kazanılan sertifika meb onaylı mı acaba

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Onaylı ve e-Devlet'te Sorgulanabilir olacaktır.

Se*****   *****

Süpervizyon eğitimi de var mı ?

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Süpervizyon olmadan Aile Danışmanlığı eğitimi alınmamaktadır. 300 saati teorik, 120 saati uygulamalı eğitim, 30 saati de süpervizyon olmak üzere toplamda 450 saatlik eğitim süresi yönetmelikle belirlenmiştir.

mi*****   mi*****

meb onaylı olanları kamu kabul etmemektedir özellikle bu şartı arayanlar için belirtmek isterim. buradan önce başka bir okulla görüştüğümde meb onaylı sertifikaların geçerli olmadığını bu sebeple yeniden üniversite onaylı eğitim almak zorunda kalındığını belirttiler. bu fiyata bulmuşken hem de kaçırmayın derim.

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Örgün olarak binlerce kişiye eğitim ve belgelendirme yaptığımız Aile Danışmanlığı Eğitim Programının , bu sene online olarak verecek olmamız, Devlet Üniversitesi olmamız ve 2021'de açılan ilk grubumuz olması sebebiyle eğitim fiyatı uygun tutulmuştur. İlginize teşekkür ederiz , ilk grupta 2 kişilik kontenjan kalmıştır.

mi*****   ku*****

150 saat uygulama zorunluluğu yok mu 120 saatlik uygulama eksik kalmıyor mu?

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Yönetmeliğe göre 300 saati teorik, 120 saati uygulamalı eğitim, 30 saati de süpervizyon olmak üzere toplamda 450 saatlik eğitim süresi yönetmelikle belirlenmiştir.

Ah*****   *****

Süpervizyon eğitimleri de mi online şekilde olacak

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Tüm işlemler online olacaktır.

Ca*****   Ö*****

Kontenjanlar dolduğu içinmi ödeme sayfasına yönlendirilemiyoruz yoksa teknik bir sıkıntıdan dolayımı ?

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

1.Grup kontenjanı doldu, 2. Grup için Kayıt Oluşturabilirsiniz.

di*****   to*****

Dumlupınar mezunlarına indirim var mı?

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Merhaba, İlave indirim bulunmuyor.

Ha*****   Ha*****

Ödemeyi yaptım. Başka ne yapacağım

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Eğitim tarihini beklemeniz ve sizden istenen evrakları mail üzerinden iletmeniz gerekmektedir. (kimlik vs.)

Fi*****   Ca*****

Sinavda online mi olacak

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Sınav dahil tüm işlemler online olacaktır

Me*****   YA*****

Sertifikada eğitimin online olduğuna dair bir ibare yer alacak mı? Bir de derslere devam zorunluluğu durumu nasıl olacak?

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Merhaba, uzaktan eğitim ibaresi yer almaz. %60 devam zorunluluğu bulunuyor

Se*****   Ay*****

İyi günler. Şu an İstanbul AUZEF Çocuk gelişimi 2. Sınıf öğrencisi yım. Yinede bu eğitime katilabilirmiyim

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Merhaba, evet taahütname şartı ile katılabilirsiniz. Detaylar için 0546 977 15 16

me*****   ac*****

Sınav süreci hakkında bilgi verir misiniz? kayıt olmak istesek yer var mı?

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Kontenjan durumu sayfada yer almaktadır. Tüm süreçler online olacaktır. Sınavlar da online olarak ilerleyecektir. Değerlendirme noktasında sınav ve ödevler olacaktır.

NA*****   Ö*****

Böyle kaliteli ve gerekli bir eğitimi bu kadar uygun ve ulaşılabilir hale getirdiğiniz için teşekkürler. Canlı dersler ve ders notları gayet güzel ilerliyor. Herkesin eline sağlık

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Devlet Üniversitesi olmamızın gerektirdiği şartları olabildiğince yerine getirerek ve pandemi ile birlikte uzaktan eğitim süreçlerinde ortaya çıkan sahtekarlık durumlarını engellemek için üzerimize düşen görevi üstlenmeye çalışıyoruz. Dokümanlar eklenmeye devam edilecektir. Teşekkür ederiz..

Se*****   Ak*****

Söz konusu program yılda kaç kez açılıyor?

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Belirlenen kontenjan durumuna göre değişmektedir. Aktif grup bu senenin son grubu olabilir

El*****   Ka*****

Mdeme yaptık grup açalıcak sayı olmazsa ne yapıyorsunuz.

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Grup açılacaktır

El*****   *****

30 saatlik süpervizyon kısmında örneğin bir aileye süpervizor eşliğinde danışma hizmeti sunacak mıyız?

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Merhaba, katılımcılar bu işlemi yapmayacaktır. Eğitmenler tarafından yapılacaktır

Tu*****   Ad*****

Merhaba. Okul öncesi öğretmenliği lisans ve çocuk gelişimi ön lisans mezunuyum. Programa katılabiliyor muyum?

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Merhaba, Aile Danışmanı olamazsınız. Aile Danışmanı meslek elemanı programımıza katılabilirsiniz. https://uzaktanegitimdpusem.dpu.edu.tr/urunler/aile-danismani-meslek-elemani-sertifika-programi

em*****   ak*****

Sertifikada süper vizyon aldığımız belirtilecek mi?

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Süpervizyon almadan sertifika alamazsınız, yani süpervizyon yazmaz belgelerde, süpervizyon alınması zorunludur

Nu*****   FI*****

İlk grup öğrencisiyim.Derslerimiz başlayalı 3.ay oldu.Hocalarımız alanında uzman,tüm hocalarımıza teşekkür ediyorum.Ayrıca kafamıza takılan her nokta da her zaman hızlıca dönüş yapan tüm yetkili birimdeki çalışanlara teşekkürlerimi sunuyorum.

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Güzel düşünceleriniz ve bu düşünceleri bizimle paylaştığınız için biz teşekkür ederiz ♥

Be*****   *****

Merhaba dersleri ayni gun takip etmemiz mi gerekiyor yoksa başka günlerde de izleyebilir miyiz

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Merhaba, başka zamanlarda da izlenebiliyor.

*****   Ar*****

Sertifika ile aile danışmanlığı bürosu açabilir miyiz ?

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Büro açmak için diğer yeterliliklere sahipseniz , büro açabilirsiniz.

s*****   ö*****

Sosyal Hizmet, Çocuk Gelişimi, Psikoloji, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Hemşirelik, Tıp ve Sosyoloji alanlarında Yüksek Lisans yapanlar mı katılım sağlayabiliyor? Yoksa diğer alanlarda yüksek lisans öğrencileri de katılabiliyor mu?

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Sosyal Hizmet, Çocuk Gelişimi, Psikoloji, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Hemşirelik, Tıp ve Sosyoloji lisans mezunları ve bu alanda yüksek lisans yapan kişiler katılabilirler

Re*****   Ay*****

Ön kayıt olusturdum şu anda başka ne yapmam gerekiyor

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Merhaba, ön kayıt oluşturan adaylarımıza kesin kayıt dönemlerinde SMS bilgilendirilmesi yapılmaktadır.

Ya*****   Ş*****

Şuan üniversite ikinci sınıfta sosyal hizmet okuyorum katılabilir miyim

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Merhaba, evet taahütname şartı ile katılabilirsiniz. Detaylar için 0546 977 15 16

Ze*****   At*****

Merhaba ben ön kayıt oluşturdum ama eğitimde sepete ekle kısmı yok. Kredi kartı ile taksitli ödeyebilir miyiz? Bir ödeme ekranı göremedim. Sadece ibana transfer mi oluyor acaba?

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Merhaba, kredi kartı ile ödeme yapabilirsiniz.

Ö*****   Ö*****

480 Saat Verenlerde Var Bunun Geçerliliğine Güvenebilirmiyiz?Ayrica Önlisan Çocuk Gelişmi Okuyanlara da Verebildiklerini Söylüyorlar Acaba Doğru mu?!

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Bu kurum ve kişilere itibar etmeyiniz. Tekrar tekrar belirtiyoruz, bu kurum ve kişiler tamamen ''dolandırıcılık'' yapmaktadır. Bu kurumları şikayet ediniz. Yönetmelikte açıkça belirtilmektedir.. Eğitimleri özel kurum veya şahıslardan almayınız. Mağduriyet yaşamamak için eğitimlerinizi üniversitelerin kendisine ait resmi iletişim kanallarından bilgi alarak, resmi internet sitesi üzerinden veya halk eğitim merkezi gibi kurumlardan alınız..

İ*****   De*****

Merhaba aile danışmanlığı sınavları eğitimin sonunda mı yapılıyor

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Merhaba, evet sınav eğitim sonunda yapılmaktadır. Ödevler ise dönem içerisinde yapılmaktadır. Hocalarımız derslerde duyurusunu yapmaktadır. Bu ödevler sisteminize eklenmektedir.

Ze*****   Ba*****

Eğitim kadrosunda ki tüm isimlerden de ders alınacak degilmi yani

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Açılan Aile Danışmanı Eğitimi grupları hocalarımızın ve üniversitemizin müsaitliğine göre belirlenmektedir. %90 tüm hocalardan ders alınmaktadır, evet

Ü*****   ka*****

Taksit varmı?

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Evet, Aile Danışmanlığı eğitimi için taksitlendirme yapabilirsiniz.

Ar*****   *****

Merhaba, eğitimin saatleri ve günleri hakkında bilgi verebilir misiniz? Teşekkür ediyorum

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Merhaba, her grupta farklılık göstermektedir. Eğitim detaylarında yer almaktadır.

Bu*****   *****

Ebelik mezunları neden katılamıyor. Hemşirelik mezunu şekilde yazilmis

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

Resmi gazetede böyle bildirilmektedir.

Mu*****   D*****

Okul Öncesi Öğretmenliği bölümü başvuru yapamıyor mu

Üniversite Onaylı Sertifikalı Eğitim Programları

maalesef, resmi gazetede okul öncesi bölümü yer almıyor