Montessori Eğitmen Eğitimi Sertifika Programı (Uygulayıcı Belge)

350,00 ₺
DPÜSEM

Montessori Eğitmen Eğitimi Sertifika Programı (Uygulayıcı Belge)

500,00 ₺ 350,00 ₺


ÖNEMLİ NOT: Eğitim toplamda 55 uzaktan eğitim saati sürecek olup belirlenen süre içerisinde katılımcı müsaitlik durumuna göre giriş yapıp eğitim videolarını izleyebilir. Bu belge konu hakkında sınıf açma, ek ders alma imkanı tanımaktadır. Eğitim programı için toplam 30 gün süre tanınmıştır.

   Kredi Kartı ile Hemen Ödeme Yapmak için Tıklayınız !       


Evde ve Okulda Temel Montessori Uygulamaları

Montessori metodunun kurucusu 1870 yılında İtalya’da dünyaya gelen ve İtalya’nın ilk kadın doktoru unvanını alan (1896) Maria Montessori’dir.

Montessori metodu çocukların doğal gelişimlerini gözleyen ve destekleyen, devrim niteliğinde bir metoddur.

Montessori metodu ne işe yarar?

Montessori metodu çocukların yaratıcılık, problem çözme becerisi, muhakeme ve zaman yönetimi becerilerinin gelişmesine yardımcı olarak, onları sosyal ilişkilerin mevcut olduğu gerçek dünyaya hazırlamaktadır. Metot kapsamında temel amaç, çocukların genel yaşamsal beceri öğretiminin en sağlıklı şekilde verilmesi ve bu süreç içerisinde çocuklara güçlü bir kişilik ve öz denetim kazandırılmasıdır.



Montessrori metoduyla çocuk nasıl öğrenir?

Montessori metodu bütünsel öğrenmeyi sağlar. Temel alınan düşünce biçimi; ancak zihin, ruh ve beden birlikte faaliyette olursa, yani zihin, beden ve kalp eş zamanlı işleme konulursa insanın gelişebileceğidir.

Montessori metodu çalışmalarında 3 temel prensip mevcuttur; çocuğun bireyselliği, bağımsızlığı ve bütünselliği.

Montessori metodu kaç yaşından itibaren uygulanabilir?

Montessori uzmanları, metodun bir yaşam şekli olarak ev ortamında bebeklikten itibaren uygulanabilir olduğundan, iki yaşta ise tam anlamıyla ev çalışmalarına başlanabileceğinden ve üç yaşta da Montessori metodunun uygulanmakta olduğu okul öncesi eğitim kurumlarına başlanmasının sağlıklı olacağından söz ederler.

Montessori uygulama alanları ve araçları nelerdir?

• Günlük hayat uygulamaları: Günlük hayat araçları çocuk için ev ve okul arasında rahat bir geçiş sağlar. Bu araçlar çocuğun evde her zaman rastladığı araçlardır. Günlük araçların taklitleri yerine, biz yetişkinlerin kullandığı, gerçek formların kullanılması uzmanlarca tavsiye edilir. Bu süreç içerisinde çocuk çalışacağı aracı seçmeyi, çalışacağı yere aracı getirmeyi, çalışma sonunda ise etrafı toplamayı öğrenir. Bu öğrenim süreci; dikkat, el-göz koordinasyonu, sınırlar, öz denetim ve dolayısı ile öz saygının gelişimini destekler.

• Duyusal uygulamalar: Duyu araçlarının amacı çocuğun duyularını etkileyerek çalıştırmaktır. Bu süreç içerisinde, yaş dönemi kapsamında sağlanmak istenilen; kavram bilgilerini çocuğun dokunarak, gözleyerek, tüm duyu organları ile hissederek-deneyimleyerek öğrenmesi ve öğrenmenin kalıcılaşmasıdır.

• Matematik: Araçlar sade ve rahatça anlaşılabilen araçlardır. Çocuklar matematiği zor olduğu önyargısı ile değil, bir çeşit oyun olarak öğrenir. Önemli olan başarı değil, matematiksel kavramların ve matematiğin mekanizmasının öğrenilmesidir. Matematik araçları sayılar, matematik işlemleri ve matematiksel olguları anlatan araçlardan oluşur. Her bir araç birbirini takip eder ve matematiksel bilgiyi parça parça ve bir bütünlük içerisinde çocuğa aktarır.

• Dil: Dil insanın iletişim kurması, kendini ifade etmesi ve düşünebilmesi için sahip olduğu en önemli beceridir. Montessori metodunda çocuklar önce bir dili oluşturan sesleri tanırlar ve bu seslerin ifade ettiği şekilleri, yani harfleri öğrenirler. Okuma bu şekillerin seslendirilmesi işlemidir. Fakat asıl önemli olan; okuduğunu anlama aşamasıdır. Okumayı söken çocuğa vakit kaybetmeden anlayabileceği metinler verilir ve benzerlerini kendisinin de oluşturması için çalışmalar sunulur.
1.Maria montessorinin yaşamı ve montessori metodunun doğuşu 
2.Montessorinin eserleri 
3.Montessorinin düşüncelerini etkileyen entelektüel ortam 
4.Montessori yönteminin felsefesi 
5.Montessori metodu 
6.Montessori metodunun hedefleri 
7.Eğitim ortamının etkin aktörü: çocuk 
8.Montessori metoduna göre düzenlenen ortam (sınıf)
9.Montessori metodunda öğretmen ve genel özellikleri
10.Montessoriye göre çocukların gelişim aşamaları 
-erken çocukluk gelişim aşaması 0-6 yaş (bilinçsiz emici zihin- bilinçli emici zihin)
-son çocukluk gelişim aşaması 6-12 yaş
-ergenlik gelişim aşaması 12-18 yaş
-erişkinlik gelişim aşaması 18-24 yaş
11.Montessoriye göre duyarlı dönemler 
-hareket
-dil
-küçük nesnelere duyulan ilgi
-düzen 
-müzik
-görgü ve nezaket 
-duyuların incelik kazanması
-yazma
-okuma
-uzamsal ilişkiler
-matematik 
12.Montessori yaklaşımında temel ilkeler 
-hareket ve kavrama ilkesi 
-Özgür seçim ilkesi
-ilgi ilkesi
-dış ödüllerden kaçınma ilkesi
-alıştırmanın tekrarı ilkesi
-dikkatin Polarizasyonu- konsantrasyon ilkesi 
-normalleştirme ilkesi 
-yetkilendirme/güçlendirme ilkesi
-akranlarla ve onlardan öğrenme ilkesi 
13.Montessori programının özellikleri
14.Bireysel eğitim
15.günlük yaşam materyalleri ve örnek etkinlikler
16.duyu ve materyalleri ve örnek etkinlikler
17.dil materyalleri ve örnek etkinlikler
18.matematik materyalleri ve örnek etkinlikler
19.kozmik eğitim materyalleri ve örnek etkinlikler
20.jimnastik,fiziksel egzersiz ve örnek etkinlikler 
21.Günlük Programı akışı
22.Montessori programında ailenin yeri
23.Montessori öğretmeninin eğitimi
24.Montessori yöntemine yönelik eleştiriler
25.Montessori yönteminin Türkiye’de uygulanabilirliği 
-eğitim ortamında yapılabilecek düzenlenmeler
-gelişim alanlarının desteklenmesi 
-uygulamaya yönelik öneriler 
26.Montessori programında değerlendirme 
27.Montessori eğitimi alan kişiler
28.Ölçme ve Değerlendirme

Toplam 50 Saat

Eğitime Kimler Katılabilir?

  1. Veliler
  2. Psikologlar,
  3. Doktorlar,
  4. Resim Öğretmenleri,
  5. Psikolojik Danışman,
  6. Özel Eğitim uzmanı,
  7. Sosyal Hizmet Uzmanı,
  8. Sosyologlar,
  9. Okul Öncesi Öğretmeni,
  10. Ana Sınıfı Öğretmenleri
  11. Çocuk Gelişimi Öğretmenleri,
  12. Sınıf Öğretmenleri,
  13. Aile Danışmanları
  14. Bu bölümlerin lisans ve yüksek lisans öğrencileri,
  15. Bu alanla alakalı ilgi duyan herkes başvuru yapabilir.

                   Kredi Kartı ile Hemen Ödeme Yapmak için Tıklayınız !                             

Eğitim Sonunda katılımcılara Eğitim Sonunda Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Onaylı Sertifika Sahibi Olacaksınız. , Belgeler Hijyen Koşulları içerisinde üretilip Tarafınza Yurtiçi Kargo ile alıcı ödemeli olarak seminerden EN GEÇ 15 iş günü sonra kargoya teslim edilecektir. 


Örnek Sertifika ;
                                                  

BAŞVURU SÜRECİ

  • Herhangi bir mezuniyet şartı aranmayıp, bu sertifika eğitimine herkes başvurabilir.
  • Katılımcılar Türkiye'nin her yerinden katılabilir.
  • Ön başvurusu olmayan adayların kayıtları kabul edilmemektedir.
  • Eğitim başlangıç ve bitiş tarih aralığında tüm ders videoları açık olup, eğitimleri istediğiniz gün ve saatte 7/24 izleyebilirsiniz.
  •  Ödeme işleminiz kredi kartı veya banka hesabından gerçekleştirebilirsiniz.
  • Ödeme işlemini banka hesabı ile gerçekleştirmeniz durumunda ad, soyad, eğitim adı ile birlilte dekontunuzu dpusem@dpu.edu.tr adresine mail olarak iletmeniz gerekmektedir.
  • Ödemesi Yapılmayan Başvuru Kabul Edilmeyecektir.
  • Türkiye ve dünyanın her yerinden dileyen herkes eğitime başvurabilir ve sertifika sahibi olabilir.

Banka Hesap Bilgilerimiz : 
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ DÖNER SERMAYE İŞLETMESİ MÜDÜRLÜĞÜ 
TR69 0001 0001 7935 0644 6650 12

(ALICI ADINA LÜTFEN DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ YAZINIZ.)

(AÇIKLAMA KISMINA LÜTFEN AD SOYAD VE TELEFON NUMARASI BİLGİNİZİ  YAZINIZ.)

İLETİŞİM

0274 443 18 59

Whatsapp Danışma Hattımız: 0 537 443 28 17


0274 443 18 51

0274 443 18 52

0274 443 18 55

0274 443 18 56

0274 443 18 58

dpusem@dpu.edu.tr

Eğitimlerim

Eğitimlerim

Resim Eğitim Adı Adet Birim Fiyatı